REALTY WORLD BU YIL BAYİ SAYISINI 150’YE ÇALIŞAN SAYISINI 1500’E ÇIKARACAK

Bizden franchise alacakların emlakçı olması gerekmiyor, hatta emlaktan anlamaması daha bile iyi

2005 başında Türkiye pazarına giren dev gayrimenkul şirketi Realty World 8 ay gibi kısa bir sürede 60 bayiliğe ulaştı. 2006 yılı sonuna kadar bayilik sayısını 150’ye çalışan sayısını da bin 500’e tamamlamayı hedefliyor. Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Büyükçetin, Türkiye’de bu meslekteki yanlış uygulamaları eleştiriyor ve franchise verdikleri herkesi eğitimden geçirdiklerini söylüyor.

2005’de Türkiye’ye giren emlak danışmanlığı şirketi Realty World, 8 ay gibi kısa bir sürede 60 bayiye ulaştı, çalışan sayısını da 650’e çıktı. Realty World Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Büyükçetin, Türkiye’de gayrimenkul sektöründe inanılmaz bir büyümenin olduğunu hatırlatıyor: “Gelişmekte olan pazarlarda inanılmaz bir büyüme var. Faizlerin ve enflasyonun indiği Türkiye’de artık paradan para kazanma devri bitti. İnsanlar ya borsaya giriyor ya da gayrimenkule geliyorlar. 2001 krizinden sonra ev almak isteyenlerin bekleyişe geçmesi bir kümülasyon doğurdu. Buna Türkiye’nin nüfus artışı da eklendiğinde ciddi bir pazar çıktı ortaya. Biz de bu gelişen pazarda yerimizi almak istedik.”
Ana şirketin Türkiye, KKTC, Güney Kıbrıs ve Romanya ana lisansörlüğünü üstlenen Realty World Türkiye, 2006 yılının sonuna kadar Türkiye’de 90 yeni bayilik açarak toplam 150 bayiliğe ulaşmayı hedefliyor. Çalışan sayısı da buna paralel olarak bin 500’e ulaşacak.
Realty World Türkiye bayilik verirken her şeyden önce eğitim seviyesine dikkat ediyor. Aranan özellikler şöyle sıralanıyor: İletişim kabiliyeti, girişimciliğe gerçekten gönül koymak, yılmamak, çok çalışmak ve finansal olarak da belli bir sermayeye sahip olmak.

MUTLAKA EĞİTİM ALINACAK
Emlak danışmanlığı işinin Türkiye’deki uygulaması hakkında şunları söylüyor Büyükçetin: “Bu sektöre dışarıdan bakıldığında iş çok kolaymış gibi gözüküyor. Köşedeki bakkal da bunu yapmaya çalışıyor, sütçü de. Oysa emlakçılık şu an bir süreç yaşıyor, çağdaşlaşma sürecine girmiş durumda. Artık feodal, kulaktan dolma, hiçbir şekilde müşteriye doğru dürüst hizmet vermeyen, yalan yanlış bilgiler aktaran emlakçılık devri bitti. Bizim gibi kurumsal gayrimenkul şirketleri kesinlikle çok daha önemli roller oynayacak.”
Hatta bu nedenle, bayilik verecekleri kişilerin mümkünse emlaktan anlamamasını tercih ediyorlar: “Bizden franchise alacakların hiç bir şekilde önceden emlakçı olması gerekmiyor, hatta emlaktan anlamaması daha bile iyi. Çünkü biz burada onu temel bir eğitimden geçiriyoruz. Bu bir haftalık eğitim süresince emlağın, gayrimenkulün ne olduğunu, nasıl protföy oluşturulduğunu, nasıl alınıp, satıldığını, pazarlandığını, alıcı ve satıcı ile nasıl iletişim kurulabileceğini öğretiyoruz. İlerleyen zamanda yine böyle bir haftalık eğitimlerimiz oluyor. Eğer çok daha üst düzeyde eğitim almak isteyenler varsa Realty World’ün ABD’deki merkezinde üç ayda bir verilen eğitimlere katılabiliyorlar.”

Bayi olmanın bedeli
Franchise bedelleri ekonomik düzeyi yüksek yerlerde 20-25 bin dolar seviyesinde seyrediyor, Anadolu’nun pekçok yerinde 5 bin dolara kadar iniyor. Bu ücretlerin yüzde 30’u peşin alınıyor, geri kalanı için 3 ay vade yapılıyor. Her satış operasyonundan yüzde 8 komisyon alınıyor. Bu yüzde 8 komisyonun da yüzde 2’si reklama harcanıyor.

Lojistik sektöründe çalıştı
Yıldız Teknik Üniversitesi Makine Yüksek Mühendisliği mezunu olan Yaşar Büyükçetin uzun yıllar Procter and Gamble’de çalıştı. 1995’te Türkiye’nin ilk lojistik firması Cargotech Lojistik’i kurdu. Cargotech Lojistik’i Koç Holding ve TNT ortaklığına satan Büyülçetin, 2004’e kadar TNT’nin CEO’su olarak görev yaptı. 2005’te Realty World Türkiye’yi kurdu.
Burcu ÖZÇELİK, Hürriyet İK, 26, 02, 2006

Reklamlar