Pek çok insan, reklam ajansı Alaaddin Adworks’ün adını ilk üç haftada 4 milyona yakın seyircinin izlediği Recep İvedik 2 filmi sayesinde duydu. Filmin bazı sahnelerinin Alaaddin Adworks’te çekildiğini görenler acaba gerçekten böyle bir ajans var mı deyip internete koştu ve ajansı CV yağmuruna tutmaya başladı. Normalde ayda 15-20 CV alan ajans filmin gösterime girdiği hafta 200 CV aldı. Reklamcılıkla ilgili hayali olan herkesin bu işi yapabileceğini söyleyen ajans kurucuları gördükleri ilgiden memnun.

Son filminde Recep İvedik, pek çok işte çalışmayı deneyip hiçbirinde dikiş tutturamayınca, dedesinin kurduğu ve amcaoğlunun yönettiği reklam ajansı Alaaddin Adworks’de çalışmaya başlar. Reklam ajansındaki eğlenceli ofis ortamı ve pek çoğumuzun alışık olmadığı serbest çalışma düzeni izleyenlerin ilgisini çekmiş olacak ki, filmden sonra ajans CV yağmuruna tutulmuş. Normalde ayda 15 -20 CV alan reklam ajansı film gösterime girdikten bir hafta sonra 200 CV almış, şu anda gelen CV’lerin sayısı bini aşmış. Aynı şekilde internet sitesindeki tıklanma oranları 10 katına çıkmış. Ajans kurucuları Yaratıcı Yönetmen Murat Doğu ve İsmail Bölükbaşı, Stratejik Planlama Direktörü Tülin Altınok, Müşteri İlişkileri Direktörü Birol Özcanlı, bu ilgiden son derece memnun: “Ajanslar sürekli kalifiye eleman bulamamaktan sıkıntı çekerler. Normalde eleman ararken çok zorluk yaşarız. Bu film o anlamda bize çok destek oldu. Tercih edilen ajans olmak İK anlamında elimizi güçlendiriyor. Sonuçta daha çok başvuru alıyoruz. Bize ayda 15-20 başvuru gelirdi, çoğunluğu stajyer olmak isteyen yeni mezunlar, bir kaçı da tecrübeli başvurular olurdu, filmden sonra ilk hafta 200 başvuru geldi. İletişimde okuyanlar başta olmak üzere sürekli CV geliyor. Aralarında çok alakasız şeyler de var, çünkü filmde ajans dünyası harika görünüyor. ’O masaya ben oturabilir miyim?’ diye mail atanlar var. Reklamcılık hep uzaklarda duran ama çok popüler olan bir meslek. O yüzden subaylar, doktorlar da başvuruyorlar.”
Ajans kurucuları bir reklam ajansı olarak filmde yer almalarını “kendimizi ürün olarak bir filme yerleştiren tek ajansız” diye açıklıyor ve hem müşterilerden hem genç adaylardan çok güzel geri dönüşler aldıklarını söylüyorlar: “Daha fazla sözüne güvenilen bir ajans olduk çünkü kendi markamızı bir filmde kullandık; bunun geri dönüşlerini çok ciddi bir şekilde alıyoruz. Şirketlerden pozitif geri dönüşler geliyor. Mesela toplantılara girdiğimizde herkes, filmdeki yerimizi çok doğal bulduğunu söylüyor.”

Mekanı ziyarete geliyorlar
Ajans kurucuları çok evrensel bir isim olduğu ve tüm dünyada sihiri ve dilekleri çağrıştırdığı için ajanslarına Alaaddin adını vermişler. Recep İvedik 2 çekilirken ajansın isminin filme de katkısı olmuş. Ajansın adı bir insan ismi olunca senaryoda Recep’in dedesinin adı da Alaaddin olarak değiştirilmiş. Ajansın hoş bir ofis ortamının olması bu teklifte çok önemli rol oynamış. Filmden sonra da pek çok yapım şirketi ajansı ziyarete gelip, fotoğraf çekip, kullanmak istediklerini söylemişler.
Filmin bazı  sahnelerinde ajansın çalışanları da oynuyor. Filmi izleyen müşterilerden, “Orada bizim işimizi kim yapıyor? Kıvırcık (filmdeki karakterlerden) orada mı çalışıyor?” gibi geri dönüşler almaya başlayan ajansı, Ankara İletişim Fakültesi öğrencileri de ziyarete etmek için randevu almışlar.

Motivasyonu artırdı
Film çalışanların motivasyonunu da çok artırmış. Filmin son sahnesinde Alaaddin’den Türkiye’nin en büyük ajansı diye bahsediliyor. Çalışanların arkadaşlarından aldıkları tepkiler ise “Sen Alaaddin’de çalışıyordun değil mi? Ee sen Türkiye’nin en büyük ajansında çalışıyormuşsun?”   şeklinde oluyormuş. Murat Doğu, reklam dünyasında çalışanların yaratıcı ve özgür olabilmeleri için motive olmalarının şart olduğunu söylüyor: “Burada insanlar sürekli fikir üretmek zorunda, mutsuz adamın güzel şeyler üretme şansı yok. O yüzden buradaki insanları mutlu etmeyi, burayı sevmelerini sağlamaya çalışıyoruz. Reklam ajansında 3 gün boyunca kalıp çalıştığınız oluyor. O nedenle ajansını çok sevmek zorundasınız. Recep İvedik 2’nin buna da katkısı oldu, hem içeridekilerin motivasyonu arttı hem de dışarıdan gelecek insanların ajansa bakışı açısı daha pozitif oldu.”

Duvarsız ajans
Alaaddin Adworks, 2004 yılında kuruldu. İki sene üst üste ’Türkiye’nin en büyük 150 yaratıcı reklam ajansı’ sırlamasına ilk 25 ajans arasında yer alan Alaaddin, bugün 35 çalışanı ile halen aktif 14 markaya reklam hizmeti veriyor. Alaaddin Adworks’ün hizmet verdiği markalar: Duracell, Braun, Soyak, Eczacıbaşı, Eti, SunExpress, Tuborg, Carlsberg, Ramsey, Özsüt, Corio, Jival, Dream Tv, İstanbul Moda Akademisi. Alaaddin; strateji, yaratım, grafik uygulama, müşteri ilişkileri, dijital medya, etkinlik ve medya planlama hizmetlerini bir arada veren 7 farklı departmana sahip. Tüm bu departmanların etkileşim içinde çalışabilmesi için ajansın duvarlarla sınırlandırılmadığını söyleyen İsmail Bölükbaşı; “Bu yüzden geniş bir açık ofiste çalışılan Alaaddin’de organizasyon yatay bir yapılanma üzerine kurulu ve her şey markalar için büyük fikrin yaratılması üzerine kurgulanmış” diyor.
Burcu ÖZÇELİK / Hürriyet İK