Yaşayanlar bilir, iş arama sürecindeyseniz ve bir mülakata girdiyseniz zaman geçmek bilmez. Beklemek ve geri dönüş alamamak, en can sıkıcı dönemdir. Bu konuda duyarlılık gösteren DeFacto işe başvuran adayları online olarak süreç hakkında bilgilendiriyor. Şu ana kadar 366 aday sistemden faydalandı.

Hazırgiyim firması DeFacto’ya iş görüşmesine giden adaylar, mülakatlarının ne aşamada olduğunu online olarak takip edebiliyorlar. HROnline adı verilen uygulamada, mülakata çağrılan her adaya sistem üzerinden şifre ile girebileceği özel bir hesap açılıyor. Seçme yerleştirme ekibi, ilk görüşmeden sonra işe alım sürecinin her aşamasını bu sistem üzerinde güncelliyor. Aday bu platform sayesinde kendi şifresi ile girdiği hesabında online olarak güncellemeleri görebiliyor, böylece hangi aşamada olduğu hakkında bilgi sahibi oluyor. HROnline sayesinde aday, hem seçme yerleştirme sürecinin en can sıkıcı bölümü olan bekleme derdinden kurtuluyor, hem de istediği takdirde tek bir tık ile seçme yerleştirme yöneticisine ulaşabiliyor.

Seçme yerleştirme süreçlerinde fark yaratmak amacıyla bu yıl Ocak ayında çalışmalara başladıklarını, iki ay süren analiz ve içerik çalışmasını tamamlanmasının ardından mart ayından itibaren HROnline sistemini devreye aldıklarını söyleyen DeFacto İnsan Kaynakları Direktörü Oğuz Erdoğan, “İş hayatımızın bir bölümünde mutlaka hepimiz iş arayan konumunda olmuşuzdur. Hem kendi deneyimlerimizden, hem de son yıllarda yapılan araştırmalardan işe alım sürecinde adayların en çok yakındığı konunun sağlıklı geri bildirim alamamaları olduğunu tespit ettik. HROnline fikri, bu ihtiyaçtan doğdu. HROnline, bu bilgi akışını sağlıklı ve sürekli hale getiren bir platform. Mülakata gelen adaylar, kendilerine verilen şifre ile sisteme girerek hem bilgilerini güncelleyebiliyor, hem de süreçle ilgili düzenli bilgi alabiliyor” diyor.

Şu ana kadar bu sistemden 366 aday yararlandı. Genel merkeze başvuran tüm adaylar sistemden faydalanabiliyor.

ADAY DA MÜLAKATI DEĞERLENDİRİYOR
DeFacto, HROnline projesi ile bu yıl PERYÖN İnsan Yönetimi Ödülleri’nde İşe Alım Kategorisi’nde ödüle layık görüldü. Oğuz Erdoğan, HROnline’ın en önemli faydasının adına düzenlenmiş sistem giriş kartı ve şifresiyle adaya özel olduğunu hissettirebilmek olduğunu söylüyor: “Bu sistem sayesinde aday ile iletişimimizi kesintisiz olarak sağlayabiliyoruz. Ayrıca adayların merak edebileceği kurumsal haberlerimizi de buradan yayınlayabiliyoruz. Yine çok önemsediğimiz bir diğer faydası da adayın seçme yerleştirme sürecimizi sistem üzerinden doldurduğu anket ile değerlendirmesi. Gelen geri bildirimler sayesinde süreçlerimizi sürekli geliştirme imkanı buluyoruz. Örneğin mülakat odalarının yeniden düzenlenmesi, güvenlik ve resepsiyon görevlilerin iletişim eğitimleri alması, bu anketlerden elde ettiğimiz gelişim fırsatları arasında.”

Mutluluk yönetimine bir ödül daha
DeFacto, PERYÖN Ödülleri’nde Fark Yaratan Uygulamalar/Proje Kategorisi’nde “Yenilikçilik ve Inovasyon Kültürü Yaratma Alanında Mutluluk Yönetimi” projesiyle ödül aldı. Şirket, daha önce de mutluluk yönetimi projeleri ile Perakende Güneşi Ödülleri’nde de En Başarılı İnsan Kaynakları Uygulaması Ödülü’ne layık görülmüştü. (Bkz 6 Kasım 2011, Hürriyet İK, Mutluluk yönetimi ile ödül alan şirket)

DeFacto, 2011 yılının Nisan ayında çalışanlarının mutluluğu için çalışacak özel bir departman kurdu. Mutluluk Departmanı’nda mutluluk müdürü dahil 5 kişilik bir ekip çalışıyor. Mutluluk müdürünün, diğer adıyla Gülen Abla’nın görevi, çalışanların iş tatmini açısından mutlu olmalarını sağlamak, onları dinlemek, sorunlarına çözüm üretmek ve motivasyonlarını yüksek tutmak için gerekli aksiyonları planlamak. Tüm departman yöneticileri de mutluluk yöneticisi olarak konumlandırıldı. Her departmandan gönüllü katılımla kurulan iç iletişim komitesinde de 50 çalışan, gönüllü mutluluk müdürlüğü yaparak departmanlarının sesini duyuruyor. Oğuz Erdoğan, “Mutluluk Projesi kapsamında çalışanları güdüleyen tüm etmenler göz önüne alınarak çalışanlarımıza dokunan her süreçte (iletişim, motivasyon, fiziksel ortam, çalışma saatleri, sosyalleşme, ulaşım, ücret, yeme-içme, gelişim, adalet) iyileştirme yapacak şekilde çalışan memnuniyeti anket sonuçlarımızı da dikkate alarak 2011 ve 2012 aksiyonlarımızı belirledik. Çalışanlarımızdan gelen geribildirimler ve içinde bulunduğumuz güncel durum doğrultusunda aylık aksiyon planlarımızı revize ederek uyguluyoruz. Gülen Abla, sıkıntıları atma günü ve güncel mutluluk seviyesini ölçerek takip edebileceğimiz sanal mutluluk ölçer aksiyonlarını devreye aldık. Şu ana kadar 592 çalışanımız istek, öneri ve şikayet amacıyla mutluluk müdürüne başvurdu ve bu başvuruların yüzde 80’i sonuçlandırıldı” diyor.
Burcu ÖZÇELİK SÖZER, Hürriyet İK, 28 Ekim 2012