CV’de derece değil hayatı dolu dolu yaşamak önemli

Yayınlandı: Ağustos 9, 2016 / Röportajlar

Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın 6. büyük bira üreticisi Anadolu Efes, 1.600’ü Türkiye’de olmak üzere toplam 8 bin çalışana sahip. Ürünlerini 80 ülkeye ihraç eden şirketin İK Direktörü Ayşegül Örs Bingöl, eğlenerek çalıştıklarını, mülakatlarda da üniversite derecesine değil, hayatı dolu dolu yaşayanlara baktığını söylüyor.

Burcu ÖZÇELİK SÖZER

IBR_2625Gençlerin ilgisi nasıl şirketinize?
Biz işte eğlenerek çalışma konseptini devam ettiriyoruz, ürettiğimiz ürünlerden kaynaklı bir hayat tarzı bir noktada. Dolayısıyla bu anlamda tercih edilen bir noktadayız. Gençlerle iletişimimizi korumaya gayret ediyoruz. Zaman zaman üniversitelere biz gidiyoruz, zaman zaman da fabrika gezilerimiz oluyor.

Eğlenerek çalışma derken neler yapıyorsunuz şirkette?
‘Efes We’ diye bir platformumuz var. Buradan sosyal etkinlikleri takip edip çalışanlarımızın tercih edebilecekleri etkinliklere bilet alıyoruz. Bir takım sponsorluklar aktiviteler olduğu zaman çalışanların katılabilmesi için bunların çekilişlerini yapıyoruz. Yeni başladığımız sendromsuz pazartesi adı altında ufak sürprizlerimiz oluyor. Mavi yaka ve beyaz yakanın farklı beklentileri oluyor. Mavi yakada futbol, basketbol turnuvaları, mangal partisi gibi… Happy hour’lar yapıyoruz, yeni ürünlerimizin lansmanlarını yapmaya gayret ediyoruz şirket içinde.

Yılda kaç başvuru alıyorsunuz?
Daha çok satış organizasyonu yapısı için yaklaşık 10 bine yakın başvuru geliyor. Bizim genelde politikamız içeriden terfi ederek ilerlemesini sağlamak. Dolayısıyla giriş pozisyonlarında işe alım yapıyoruz, bu da daha çok en geniş yapı olan satış organizasyonlarımızda oluyor. 500 kişilik bir satış organizasyonumuz var.

Çalışan memnuniyet oranı ne?
Yüzde 69.

Çalışanları bağlamak için ne yapıyorsunuz?
Çalışan bağlılığımızı iki yılda bir ölçümlüyoruz. İnsan kaynaklarında iş ortağı yapısında çalışıyoruz. Satışta üretimde bir fiil onlarla yaşıyorlar. Her noktada çalışanların talep ve önerilerini istedikleri noktada ulaştırabilecekleri bir temsilcimiz var. Oradan besleniyoruz. Fabrika ziyaretlerinde, talep ve önerileri alıyoruz. Onları mutsuz eden konular varsa çözmeye devam ediyoruz.

Genelde ne istiyorlar?
Ciddi anlamda bir rekabet içerisinde pazarda savaşıyorlar. Dolayısıyla bu rekabetin getirdiği stres seviyeleri artıyor. Zaman zaman kuşak çatışmasının yönetilmesini istiyorlar. Bu sebeple tersine mentorluk uyguluyoruz. Genel müdürümüz ve üst yönetimdeki direktörlerimiz menti oldu, Y kuşağından çalışanlarımız da mentor oldu. Belirli konular seçildi. Bunlardan biri sosyal medya idi. Başarı kaydeden gruplarımız oldu, hesap açıp, resim post etmeyi başarabilenler oldu. Sosyal medya şirket içinde niye, ne kadar kullanılıyor gibi konularda birbirlerini anlamaya çalıştılar. Ortak bir yol bulmaya başladılar.

Rotasyon imkanı var mı?
Oluyor, Anadolu Grubu, lider ekibini bir havuz olarak görüyor, bugün Anadolu Efes’te çalışıyorsunuz yarın otomotive geçebilirsiniz. Benim hikayem de öyle oldu, holdingde başladım, sonra otomotiv sektörüne geçtim daha sonra da biraya geçtim. Dolayasıyla bir rotasyon imkanı var, kariyer olanakları tek bir şirket için geçerli değil.

Yurtdışına transferler oluyor mu?
Genelde Anadolu Efes’in kendi şirketlerine geçişler oluyor. Şu anda Rusya insan kaynaklarında 3 arkadaşımız var.

Bu sektöre girmek isteyenlere tavsiyeniz?
Yenilikçi olmaları ve farklı bakış açıları geliştirebilmeleri bizim için önemli. Farklı bakmalı, sorgulamalı, inovatif olmalı. Bunlara bakan ve eğlenerek çalışmak isteyen birisi burada mutlu olacaktır.

ADAYLAR MÜLAKATTA SORUYOR: ‘ÇALIŞIRKEN İÇİYOR MUSUNUZ?’
Adaya içki içip içmediğini soruyor musunuz?
Özellikle onu sormuyoruz, ürünü tüketmesinden öte, hayata bakış açısı adına sosyal olması, hayatın içinde olması önemli. Çünkü hayatın her noktasında tüketilebilecek bir ürünümüz var. Dolayısıyla hayatı dolu dolu yaşıyor olması önemli. CV’de inanılmaz dereceler alarak mezun olmasından öte, hayatı nasıl yaşadığı, kendini nasıl zenginleştirdiği önemli. Ama bu soru bize soruluyor, “çalışırken içiyor musun” gibi sorular geliyor.

AVRUPA’NIN 6. BÜYÜK BİRA ÜRETİCİSİ
47 yıl önce kurulan Anadolu Efes’in Türkiye’de 4 bira fabrikası, 1 malt fabrikası, 1 de şerbetçiotu işleme tesisi var. Türkiye’de 600’ü mavi yaka olmak üzere toplam 1.626 çalışanları var. Anadolu Efes’in Kazakistan, Rusya, Gürcistan, Moldova ve Ukrayna’da da üretim ve satış ağları mevcut. Yurtdışı dahil çalışan sayıları 8 bin. Anadolu Efes, Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın da 6. büyük bira üreticisi. 80’e yakın ülkeye ihracatları var.

ÇEKLER 147 LİTRE TÜRKLER 12 LİTRE
Uluslararası bağımsız pazar araştırma şirketi Euromonitor’un 2014 sonuçlarına göre, yıllık kişi başına bira tüketimi Çek Cumhuriyeti’nde 147, Almanya’da 114, Avusturya’da 108 litre civarında. Avrupa dışında en çok bira tüketilen ülkeler ABD, Brezilya ve Kanada olarak sıralanıyor. ABD 73 lt, Brezilya 69 lt, Kanada ise 68 lt kişi başına ortalama bira tüketimine sahip bulunuyor. Türkiye ise yıllık bira tüketimi 12 litre.

Burcu ÖZÇELİK SÖZER, Hürriyet İK, 3 Temmuz 2016

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s